4/18/2015

EAT IN BARCELONA: FALAFEL EXPRESS


(1. & 2. kuva minä, 3. kuva Yelp)

Ajattelin keskittyä ehkä vähän enemmän matkustamiseen ja kaikkeen siinä ohessa pyörivään, joten tässä mun ensimmäinen vinkki niille, jotka on esim. matkustamassa ens kesänä/joskus Barcelonaan! ♥︎

Kävin siis viime kesänä Barcelonassa viettämässä muutaman päivän, ja satuin nappaamaan hostellista Mini Guiden, jossa oli lueteltu kaikkee mitä siellä voi tehdä. Falafel Expressia oli suositeltu ravintoloiden joukossa, joten päätin viimesenä päivänäni käväistä siellä.
Oppaassa luki, että ravintola on vegetarinen eikä tarjoo kebabia niinkun monet muut La Ramblan ravintolat. Lisäks raaka-aineita kehuttiin tosi tuoreiks, ja mun tekikin mieli jotain tosi freshiä. Ravintolassa on myös tarjolla tuoreita mehuja ja smoothieita sun muita drinkkejä, jotka puristetaan tuoreeltaan kun niitä tilaa.

Odotin hienoa ja tosi täyttä ravintolaa, olihan sitä suositeltu turisteille suunnatussa oppaassa!
Totuushan oli se, että kävelin ekan kerran paikan ohi, kun odotukset oli ylläolevat ja totuus olikin sitten se, että paikka näytti enemmän pikaruokalalta kun oletin, eikä siellä ollu asiakkaita.. :D
Onneks en antanu ensivaikutelman hämätä, vaan menin kokeilemaan!

Tulos: ihan törkeen hyvää ruokaa! Sain valita, syönkö falafelit pelkälteen vai pitaleivän välissä vai jotakin muuta. Valitsin pitaleivän, ja tiskin takana hääräävä nainen laittoi sinne täytteitä mun makujen mukaan (vähän niinkun subway :D).
Sain lopuks ite laittaa niitä kastikkeita mitä halusin, ja valitsin vielä juoman tän kaiken päälle.
Siitä huolimatta hintaa jäi muistaakseni vain 4,5€!! Lisäks annos oli oikeesti ihan älyttömän hyvän makunen ja iso ja tuore. Tää oli varmaan mun paras kokemus tuolla syödessäni! (Tätä vähän ehkä huononsi se, että olin polttanu naamani tosi pahasti rannalla ja huomasin sen vasta tuolla syödessäni ja kattoessani tohon isoon peiliin kirkkaiden valojen tehdessä mun naamasta vielä punasemman... :D)
Toivottavasti pääsen tonne taas syömään tänä kesänä kun päädyn Barcelonaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti